4. september 2015

Kõige ilusam on terve, rõõmus ja puhanud inimene

Puhanud, terve ja rõõmus inimene kiirgab rahulolu ning on kaunis juba oma loomuliku oleku tõttuÜhegi kosmeetikavahendi kasutamine ei suuda ületada naha loomulikust särast ja tervisest tulenevat ilu. Kõige ilusam on terve jumega, hooldatud ja hoolitsetud nahk.  Selleks, et nahk oleks kaua terve ja ilus, tuleb seda igapäevaselt õigesti puhastada, kaitsta ning selle eest hoolitseda. Selleks et kaunis olla ja ilusaks jääda, on oluline õigesti toituda, liikuda ja enda eest hoolitseda - ilus inimene on terve inimene, sellest kirjutasin ka oma aprillikuu postituses. Alustan seekord vastupidises järjekorras. :)


Hoolitsemine

Terve nahk ja hoolitsetud nahk ei vajagi enamasti palju lisahooldust, igapäevaselt võiks kosmeetikatooteid kasutada minimaalselt ning tugevatoimelistest keemilistest ja kosmeetilistest vahenditest pigem hoiduda. Enamasti on enda jumestamisel sooviks säilitada värske väljanägemine, rõhutada oma kauneimaid külgi ning lükata vananemisega kaasnevate märkide tekkimine võimalikult kaugele. 

 Kui olen jumestuskoolitustel osalejatelt ürituse alguses küsinud, kui palju keegi ennast meigib, on mõned vastanud: "mina ei meigi ja ei hakkagi seda tegema, sest mulle ei meeldi suur "krohvi kiht" näos". Saan aru ütlejate mõtetest (kõik nad on koolituse lõpuks ka ümber mõelnud :)). Kuid ajad, kus mitme paksu meigikihi alla peituti, peaksid olema nüüdseks juba ammu ajalugu. Tänapäeval ei ole meigi ülesandeks tekitada nahale mitmeid "krohvikihte", vaid peita meil kõigil esinevaid väikesi iluvigu, rõhutada igas eas ja iga inimese loomulikku ilu ning tuua välja iga inimese isikupära.

Mõned jumestused (näiteks õhtumeik, foto- ja lavameik, ajastumeigid vm) tehakse küll päevameigist veidi intensiivsemate värvidega, ka näonahk ühtlustatakse nende tegemisel veidi tugevamalt, kuid see on taotluslik, et tulemus liiga kahvatuks ei jääks. Foto- ja lavameiki tehakse ka meestele, ühtlustatakse näonahk ning rõhutatakse kulme ja vahel ka huuli. Lõpptulemus peab ka kaugelt või kehva valguse puhul kaunis jääma. (Öeldakse, et foto tegemine "sööb" meigist ära vähemalt ühe kolmandiku kuni poole. Seetõttu tehakse fotomeik alati ka veidi intensiivsemana ja kasutatakse erksamaid või tumedamaid värve. Lisaks jäävad fotodel näha kõik meigivead, seetõttu fotomeik peab olema tehtud professionaali poolt ning hoole ja armastusega :) ehk tulemus peab olema kvaliteetne). Muidugi võiks absoluutselt iga inimese jumestus olla heade toodetega ja kvaliteetselt tehtud :). 

Kuid rääkides igapäevasest kosmeetika- toodete valikust, siis õigete toodete valik aitab nendes sisalduvate kasulike ainete tõttu tihti nahka hoopis kaitsta ja naha olukorda parandada (nt eri brändide tooted sisaldavad nii kasulikke õlisid, seerume, niisutajaid, puudrid on head rasuse naha puhul aidates nahal normaalset tasakaalu tagasi saada jne). Minu enda kogemus näitab, et õigete, nahale sobivate hooldusvahendite ja kosmeetikatoodete kasutamisega võib naha olukorra märgatavalt paremaks muuta. Kindlasti peaks aga esmalt õppinud asjatundjaga nõu pidama: kõige paremini aitab õiget nahatüüpi ja hooldusvahendeid kindlaks määrata kosmeetik. Kui aga oma naha eripära juba tuntakse, siis dekoratiivkosmeetika valik on tänapäeval nii lai, et igaüks leiab kindlasti just enda nahale sobivad tooted. 


Rõõmustamine

Oluline on ka, et ühel hetkel avastaksime sügavate murekortsude asemel oma näos toredad naerukurrud. (Olen kohanud inimesi, kes arvavad, et naeravad palju ja on enda arvates rõõmsa meelega ning on tõeliselt ja siiralt üllatunud, kui avastavad, et nende nägu paistab ümbritsevatele inimestele enamasti kurva ja murelikuna). 

Murelikke ja katkise hingega inimesi on meie ümber ehmatavalt palju ning neid on nii laste, kui täiskasvanute hulgas. Vahel olen bussis, rongis sõites või bussi oodates ringi vaadanud ja püüdnud kokku lugeda mitut rõõmsalt naeratavat inimest ma märkan. Kahjuks ei leia neid palju - mõned üksikud. Enamasti ollakse üsna morni või kurva moega. Ja sellest on kahju, sest me ise saame oma meeleolu oma mõtetega mõjutada. Meil kõigil on omad mured ja rõõmud: erinevad probleemid ja muretsema panevad sündmused, aga ka palju rõõmsaid hetki. Meie ise saame valida, kas me rõõmustame või muretseme - millise valiku me mingile sündmusele reageerides teeme. Mida me otsustame: kas keskendume iga päev suuremas osas rõõmsatele sündmustele ja otsime positiivset, või leiame üles pigem negatiivse. Ja leides endal pensionipõlves rohkem naerukurde kui murekortse, võib seegi tuju heaks muuta. :)

Kui igast päevast leida üles just see helge ja head tuju tekitav "tera", saab nii enda meeleolu, kui tihti ka ümbritsevate inimeste näod rõõmsamaks muuta.  Öeldakse ju, et kõige enam vajab naeratusi inimene, kes ise seda enam teha ei jaksa. Siis peavad ümbritsevad appi tulema. Naer on ju nakkav!.



Toitumine

Nii palju on räägitud teemast, et meid mõjutab see mida me sööme. Hiljuti sattus mu kätte üks uus raamat - autoriks Tiina Ross, pealkirjaks "Tervislik, rasvane, magus, maitsekas. Mida ja miks me sööme".  Raamat on üsna mahukas (kokku 430 lehekülge) ja selles on nii retsepte, kui ka mitmesuguseid nippe mida võiks söögi valmistamisel ja söömisel jälgida. 

Lugesin seda ja juba veerandi peal tekkis mõte, et tõesti peaks üle vaatama, millistest toiduainetest ma igapäevaselt süüa teen ja mida suhu pistan. Armastan väga magusat aga vahetan kommid ja šokolaadid (vähemalt mõnes osas :)) edaspidi kindlasti puuviljade ja samas mitte iga puuvilja vastu. Umbes pool raamatust on retseptidega täidetud ja need on sellised, et kindlasti katsetan neist suure osa ka ära - alustan juba täna. 
Sellest raamatust laenan siia ka ühe Jim Morrise mõtte, mida olen ise juba pikemat aega kasutanud: "Keha ise tunneb, mida ta vajab ja need valikud tulevad sinu seest".


Liikumine

Ilusa ilmaga on väljas üks jooksutiir teha lausa super - annab tõeliselt hea enesetunde. Kui aga sajab või on tuuline, siis peab vahel end natuke "motiveerima", et üle uksepaku astuda :). Aga juba umbes paarikümne minuti pärast on väga hea meel, et välja sai tuldud, tekivad uued mõtted ja ideed, tuleb juurde energiatJa vahel olen mõelnud, et vanasti ma ometigi vihkasin jooksmist - praegu on see aga juba vajadus ja lõbu, mitte enese sundimine. 

Keha vajab liikumist ja liigutamist  - väsinud keha on ka jõuetu, korralikud lihased annavad kehale tuge ja liigutamine lisa energiat. Heas sportlikus vormis inimene on ilus inimene. Nagu öeldakse artiklis pealkirjaga "Vanus pole ettekääne vähesele liikumisele": pole ühtegi haigust, mille puhul liikumine oleks ebasoovitav, vaid liigutamine on hoopis paljudest haigustest vabanemise eeltingimus (täpsemalt saab lugeda artiklist). Mul endal aitas jooksmine vabaneda pikaajalisest köhast, millest ma mingi rohu abil ligi aasta jooksul ei olnud suutnud vabaneda. Liikudes saab alati juurde erksust ja head enesetunnet ning 4 km läbimiseks kulub kõigest umbes 40 minutit :).

Isegi kui sellel korral joosta ei jaksa, siis võib ka pikema maa läbi jalutada või rattaga sõita - ikkagi on pärast väga hea enesetunne. Veelgi parem, kui pikema tiiru saab teha kahekesi - koos on lõbusam ja enamasti näeb teekonna jooksul ka midagi eriti vahvat :). Metsas või looduses on alati palju põnevat ja nii võib üks tiir ka kujuneda ka algselt plaanitust tunduvalt pikemaks. Oluline on vaid sellega peale hakata ja toast välja minna. Ja kui keegi välja endaga kaasa liikuma kutsub, siis alati pigem minna... :). 

Ehk nagu on öelnud Richard Branson (ja see kehtib väga hästi ka liikuma hakkamise kohta):  "If someone offers you an amazing opportunity and you're not sure you can do it, say yes - then learn how to do it later".  :)